ontdekdewereld.reismee.nl

Australie :Begin Wereldreis

Hallo iedereen!

Nu eindelijk een update van onze belevenissen.... Afscheid nemen van Marleen, kids en John die ons wegbrachten naar de luchthaven, dat viel uiteraard niet mee. Proberend het positief in te zien dat we een mooie tijd met ze hebben doorgebracht en we ze heus wel weer terug zullen zien, nemen we rond 22:00 afscheid. Door het zoeken naar nieuwkomer Tiger airways komen we 10 min te laat aan bij de incheckbalie waar we verwelkomt worden met: 'you're late, you've missed the flight '. Met onze ogen nog nat van de tranen kijken we elkaar verbrouwereerd aan. Maar zo erg is het helemaal niet, het vliegtuig staat nog steeds aan de grond! Ze waren gewon geiiriteerd omdat we iets te laat waren en ze chargen ons een extra paar honderd dollars omdat we teveel kilo's hebben( wat voornamelijk komt door de 2 tenten en voedselpakketten voor kokoda die we zelf naar PNG moeten vervoeren) Maar goed, op naar Darwin waar we midden in de nacht arriveren. We verblijven in een van de vele backpackers in het centrum. We moeten erg wennen aan de humidity en na een korte nacht staan we vroeg op want er staat een 3 daagse tocht door kakadu NP op ons te wachten.

3/4 t/m 5/4: Kakadu NP- NT, Australie Om 0700 worden we met nog 7 anderen in een jeep geloodst. Kakadu is een gigantisch groot park en we zien eigelijk maar een speldeprik. Doordat we in het wetseason komen zijn veel plekken nog onbereikbaar, door het vele water of krokodillen.We krijgen vooral veel watervallen waarvan voor ons Motorcar Falls erboven uit springt. Heerlijk, tal van prachtige en verfrissende duiken.Ook een hoogtepunt is voor ons het zien van onze eerste krokodillen(salties) die we zien op een half meter afstand toe vanaf een bootje in de Adelaide River. Prachtige beesten!Naast mooie rotstekeningen wonen we ook een cultureel uurtje bij waar we traditioneel kunnen speerwerpen en een deuntje maken op de dideridoo. Patrick is er met zijn muziekale aanleg aardig goed in. 6/4: Litchfield NP-NT, Australie We malen vandaag een dagtour door Litchfield NP. We dachten dat ook de zomer/wintertijd in NT zou gelden maar dat is niet zo blijkt deze ochtend, we moeten ons haasten daar we ons klokje een uuur hadden terug gezet. We voeren gigantische barramundi en na een korte stop voor een bakkie bij de Butterfly farm(wat zijn vlinders toch mooi) met zijn excentrieke eigenaar, zien we voornamelijk nog meer watervallen en een paar termietenheuvels. We komen graag nog een keer terug in een ander seizoen.Bij terugkomst maken we ons op voor PNG. We zien tot schrik dat onze tassen (die waren opgeslagen in een luggageroom met een bordje erop: strictly no food) zijn aangevreten en zo ook de voedselpaketten maar we fixen het later.