ontdekdewereld.reismee.nl

Singapore

Siangapore: 21-5 t-m 23-5 2009

Singapore slapen we 3 nachten in een backpackers in de wijk 'Little India' Na Australische prijzen gewend te zijn, vinden we het hier lekker goedkoop, voor 1 overnachting betalen we E 10 pp.Maar dat is nog duur in vergelijking met Indonesie komen we later achter.Maar Singapore is Singapore, veel luxe, lekker eten en shopping kan je volop hier.Het Openbaar vervoer os hier perfect, het MRT subway is upersnel. Dat gebruiken we om naar de botanische tuinen te gaan, waar we naast flora ook wat mooie fauna te zien krijgen. Ook gaan we naar een Koi farm, Patrick is natuurlijk in zijn sas bij het zien van honderdduizenden vissen van groet klein. We zien ook hoe de visjes die vanuit Japan binnen komen hier uitgesorteerd worden, welke zijn goed en welke minder. We regelen tickets voor de boot naar Sumatra, maar cancellen dit en besluiten te vliegen, dit is veel sneller en goedkoop hier. Veder gebruiken het gemak in Singapore ook om een onverwachts probleem op te lossen dat zich opdoemde in de laaste uurtjes voor vertrek in Australie: de auto die we in jan al hadden verkocht bleek nog op onze naam te staan! En kregen dus een rekening binnen voor gebruik van tolweg. We hebben het uiteindelijk opgelost maar het had aardig wat voeten in de aarde...