ontdekdewereld.reismee.nl

Costa Rica deel 2

Costa Rica :deel 2: 24/1 t/m 27/1

We komen CR niet zomaar in. De rij van ´uitchecken´ bij Nicuragua viel nog wel mee, maar bij ´inchecken´ CR is de rij ongenadeloos lang.Het wordt maar langer en langer gedurende het anderhalf uur dat we wachten.En dat alles voor het stempeltje.Maar de bus staat gelukkig klaar en is meer dan de helft vol, dus het duurt niet lang voordat we onze weg maken naar onze bestemming Liberia.Je hoeft je nooit zorgen te maken over drinken meenemen, overal worden blikjes/flesjes/zakjes water edaangeboden tegen heel redelijke prijzen,voordat je de bus instapt maar ook onderweg als de bus stopt komt er weleens iemand zijn waar verkopen. In Liberia bezoeken we de volgende dag het Np Rinco de la Vieja.Op de heenweg spotten we een prachtige Motmot,een vogeltje. Het park heeft een actieve vulkaan van 1895m, en de hele omgeving is vol met geothermale activiteiten.Je merkt het meteen al zodra je hetpark inloopt,een doordringende geur,soort gelijk aan rottende eieren.We maken eerst een rondwandeling, welke ons langs modderpeolen, stomende gaten en bubbelende en gekleurde meertjes leid.Wat is de natuur toch apart. Daarna maken we een andere andeling,een flink stuk lopen,naar een prachtig waterval,welke in een mooi diepe plas utkomt waar we lekker in kunnen zwemmen.Dan is het wachten op ons prive vervoer,aangezien er geen bussen heen gaan.De lucht is bewolkt,het begint goed te waaien en te regenen,en zo koelt het goed af.een regenboog verschijnt aan de hemel. Wederom weer een perfecte dag. De volgende ochtend,de 26e, gaan we vroeg op pad naar het bussation om zo een kaartje voor de bus naar San Jose te bemachtigen.Maar blijkbaar zijn anderen ons al voor geweest, we kunnen pas met de bus van 10:00 mee.Goed excuus voor een kopje koffie dan. De rit duurt 4 uurtjes, iets waar we onze hand nietmeer voor om draaien.Daar aangekomen, moeten we meteen op jacht naar het busstation waarvandaan de bus vertrekt naar Panama,de dag erna.Je moet nl 1 dag van te voren een kaartje halen.De Lp stuurt ons naar het verkeerde bussation, we moeten een taxi nemen naar de juiste. Gelukkig zijn er nog wat kaartjes over,en zijn we gereeed voor de volgende dag. Die begint wederom vroeg, om 0730 vertrekt de 9 uur durende busrit naar buurlandPanama!